tirsdag 31. mars 2009

Revyvisa hennes tjenestepika te ho Pauline Hall

Nei, har du hørt atte ho Pauline
Har vært i Frankrikes hovedstad.
Der har a sett en ballett, må vite
av en Stravinsky, nei vet du hva.

Og hu som spelte så fint piano
vakre akkorder i dur og moll.
Men det a spelte her i dag tidlig
må ha blitt komponert av et troll.

Nå skadeværra bitonalt
Det skal lyde skeivt og galt,
det skal lyde dritt sann, å heisann, og det ække pent
når det klinger bæsj, promp og tull
og slettes ikke stev og sull
Nei, meg får'u ikke t'å høre på sånt
Gi meg heller da en sang
i et lekkert arrangement
uten front mot denne gode melodi

Syng du syng dudlidei
Syng diudlia dadlia dei
og ikke duuu dili dattn tei
En melodi for meg
skal dufte timotei
og ikke fotsvette, nei og nei.

Men vet du hva, du, dem nå skal gjørra
Jo, stifte ny organisasjon
og tro du meg, den vil gå på snørra
Det er min end'lige konklusjon

For den skal hete Ny Musikk
og de skal spelle ulyd og gnikk
stikk i strid med alt man forbinder med god harmonikk
De skal spille tolvtonemøkk
Så jeg tror vi sier good luck!
Men jeg kommer ikke t'å melde meg inn.
Nei, den herre spjaång-pling plong
uten takt og uten fasong
kan de bare stappe oppi rævva på rappet
tjo hei

Syng du syng dudlidei
Syng diudlia dadlia dei
og ikke duuu dili dattn tei
En melodi for meg
skal dufte timotei
og ikke fotsvette, nei og nei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar